05.12.2014

FORBRENN FETT MED HIIT 7 MIN

HIIT 7 MIN (HØY INTENSITET INTERVALL TRENING)

Denne økta har vært en av de mest populære øktene i 2014, og det ser ut til at trenden fortsetter. 

«Ved å trene et bestemt sett øvelser i syv minutter, vil du trene kroppen like mye som om du tok en lang joggetur og deretter trente vekter». Det hevder amerikanske forskere i en nylig publisert artikkel, gjengitt i The New York Times.

HIIT-ØKT PÅ TRENPÅNETT.NO

Vi i Trenpånett.no har flere HIIT økter, og en av de er satt sammen med 12  øvelser som virkelig skal få opp pulsen din! Treningsformen går ut på korte intervaller med høy intensitet. Vi jobber her i  30 sek med hver øvelse før vi tar en kort pause på 10 sek.  I dragene skal du ta i maksimalt for å komme opp i høy nok puls. Målet er over 90% av makspuls. ( På en skala fra 1-10, skal du jobbe på minimum 8).  Du jobber utifra ditt ståsted. Hvor intense intervallene dine skal være er individuelt ut ifra hvilken form du er i. Er du usikker på hvordan formen din er, så anbefaler vi deg å begynne forsiktig og lytte til kroppen din.

REKKEFØLGEN ER IKKE TILFELDIG SATT SAMMEN

Akkurat denne HIIT økten er det blitt forsket mye på de siste årene, og øvelsene er ikke satt sammen tilfeldig.   Under hver øvelse skal de muskelgruppene som ikke trenes «få igjen pusten», slik forskerne formulerer det.

Vi i Trenpånett.no har spilt inn flere ulike HIIT økter, slik at du bare kan slå på pc´n eller tv´n å sette igang å trene denne populære økten med oss! ( Du finner dem under Intervall-ikonet når du er innlogget).

GJØR DET- GJØR DET- GJENNOMFØR DET! 🙂

Renate-og-Hege-01Sporty hilsen oss i www.trenpånett.no