28.01.2014

Smoothie til lunsj! En skikkelig booster:-)

 

BANAN & EPLE «BOOSTER» ! tillsatt ingefær og kanel 🙂

Få ny «guts»  i lunsjen med denne deilige vitamin – og mineralfylte energibomben!

Her er oppskriften, nok til 2 store glass :

♣ 2,5 dl fersk eplejuice

♣ 0,5 ts malt kanel

♣ 2 ts revet fersk ingefærrot

♣ 2 frosne bananer

TIL PYNT: Skiver av fersk banan på coctailpinner

HVORDAN:

1. Hell eplejuicen i blendern, tisett ingefær og kanel og bland forsiktig til alt er blandet.

2. Tilsett de frosne bananene, kjør til en jevn og fin blanding.

3. Hell smoothien i høye glass, pynt med ferske bananskiver og nyt ivei 🙂

 

HVA ER DET SOM ER SÅ BRA MED INGEFÆR DA? 

13362928_s

 

Det er bevist at ingefær kan lindre og dempe forkjølelsesplager. Ingefær er også kjent for å kunne redusere kvalme. Rotfrukten har blitt brukt som medisin i Østen, i flere tusen år. Ingefær inneholder det betennelsesdempende stoffet «Gingerol», og har derfor også god virkning mot betennelser i muskler og ledd. Les mer om denne fantastiske rotfrukten i KK´s artikkel her.

HVA MED KANEL ?

9068701_s

 

Tidligere forskning har blandt annet vist at en halv teskje daglig i 40 dager senker blodsukkeret og triglyserider hos dem med type 2 diabetes, med opptill 27 prosent. Hovedgrunnen til denne effekten er at kryddret inneholder polyfenolet MHCP, som etterligner insulin.

Nyere forskning sier at kanel og oljene som finnes i kanelbarken, dreper en rekke vanlige bakterier som er problematiske for mennesker. Kanel tar knekken på sykdomsmikrober, og den ødelegger ikke våre egne tarmceller, bare cellene som kommer utenfra. Les mer om kanel, og det faktum at den faktisk har en slankende effekt på matoppskriften.no.

GOD LUNSJ NORGE 🙂 Hilsen oss i

www.trenpanett.no – Tren når som helst – hvor som helst !