20.09.2013

SUNNERE TACO? JA TAKK:-)

TACO TIL MIDDAG I KVELD?

GJØR TACO SUNNERE MED NOEN ENKLE GREP:
Bytt ut kjøttdeigen med karbonadedeig, kyllingkjøttdeig eller svinekjøttdeig. Alle disse er magrere, og sunnere!
Det ferdigblandede tacokrydderet er veldig salt, bruk derfor kun halve krydderpakken til en 400 grams pakke kjøtt, og krydre litt ekstra selv med chili, pepper, paprikapulver itillegg.
Tacoskjell er friterte, og dermed omtrent like fete som potetgull. Bruk heller tortillalefser av fullkorn.

Bruk masse grønnsaker du liker:-)
Tacosausen er helt ok, for den består stort sett av tomater og løk.
Bytt ut lettrømmen med kesam, matyoghurt eller vanlig yoghurt naturell. Yoghurt naturell inneholder bare 4 prosent fett, mot lettrømmens 18 prosent. Her er det altså mye fett å spare om du bytter.

Ferdigkjøpt guacamole inneholder lite avocado, så her bør du lage den selv. Avocado inneholder mye fett, men det er fett som er bra for deg. Mos den, og bland inn litt sitronsaft og en spiseskje yoghurt naturell. Krydre med chili og koriander.

NÅ KAN DU KOSE DEG MED GOD SAMVITTIGHET!